Когато разливащата се боя може да се представи като красиви и нежни цветя
На пръв поглед тези любопитни фотографии приличат на неповторими портрети на екзотични и непознати цветя. Но, при по-внимателно вглеждане, това са всъщност снимки, заснети с много висока скорост, на многоцветна боя, уловени по начин, който имитира формата на разцъфнали цветя, листа и дори саксии.
Фотографът използва вода, смесена със сгъстители и бои, а след това използва светкавица и висока скорост на затвора, за да улови правилния момент, когато сместа пада от въздуха и докосва повърхността.
Работата му понякога отнема месеци старателно планиране, тестване и безброй грешки преди да достигне до желания резултат
“Обичам да работя с течности поради невероятната им гъвкавост при създаване на високоскоростна фотография. Това е толкова голям шанс, колкото и подготовката и планирането. Всеки различен елемент крие своите възможности” – разказва Джак Лонг.
“Харесва ми да използвам много цветове, вариации, смесвайки червено, синьо, жълто и зелено. Работата изисква много планиране, обмисляне и тестване. Тази серия беше кулминацията на месеците планиране и опити. Стотици фотографии се правят при опитите и след това много,много повече по време на действителния краен етап на фотографиране. Много малко от тези снимки се открояват като достатъчно добрите, за да бъде включен във финалната селекция” – добавя фотографът.
Всички изображения се създадени само от една конкретна фотография. Много често подобни, сложни за изпълнение снимки се изграждат като се комбинират различни фотографии. В случая на Джак Лонг ситуацията е различна. Той държи изображенията да са плод единствено на едно конкретно натискане на спусъка. Именно това усложнява работата му толкова много и прави броя на нужните опити впечатляващо високи. Другият често срещан прийом е създаването на подобни фотографии, използвайки програми като Фотошоп. Джак Лонг споделя, че Photoshop се използва само за “почистване” на изображението и за подобряване качествата на изображението с основните инструменти, които биха били използвани и в фотографска лаборатория. Логично, това също не е от полза на фотографа по отношение на скоростта на работа и нужния брой фотографии, но по този начин Джак Лонг запазва връзката си със самото изкуство.