Великите творби: Раждането на Венера на неповторимият Сандро Ботичели
Венера е богиня в италийската митология, за която се смята, че се е родила от морската пяна, превръщайки се в жена от плът и кръв. Изключително известната и култова картината на Сандро Ботичели – „Раждането на Венера“ показва богинята, като издигаща се от морето красива гола жена. Венера е изобразена с дълги златисти коси, покриващи слабините ѝ, а с едната си ръка небрежно полуприкрива гърдите си. Красивата богиня е стъпила на огромна раковина, намираща се в непосредствена близост до брега.
Независимо, че основният обект в картината е самата Венера, върху която пада целият фокус, то тя не е единственият “персонаж” в платното.
В лявата част на картината може да бъде разпознат богът на западния вятър Зефир, който се намира в обятията на своята съпруга – нимфата Хлорида. Зефир духа в посока раковината, създавайки вятър, изпълнен с розови цветя.
Картината е създание от края на 15-ти век (В самото начало на Рененсанса) и е една от най-известните и най-разпознаваеми картини в света. Мнозина специалисти по история на изкуството и изследователи на творчеството и живота на Сандро Ботичели смятат, че платното е било нарисувано за Лоренцо ди Пиерфранческо Медичи, владеещ вила Кастело през 1486 г. Споменатият влиятелен аристократ е бил брат на още по-значимия Лоренцо Великолепни – херцогът на Флоренция. Според алтернативна и не толкова широко подкрепена версия Ботичели е нарисувал „Раждането на Венера“ не за Лоренцо Медичи, а за друг богат и почетен свой съвременник, като легендарното семейство Медичи я закупува на по-късен етап.
„Раждането на Венера“ е една от най-ранните картини, рисувани на платно

Портрет, за който се смята, че е вероятен автопортрет на Ботичели.
Голяма част от по-ранните творби са били създавани предимно дървени дъски. „Раждането на Венера“ е изложена в галерия Уфици, в италианския град Флоренция. Смята се, че картината първоначално е била част от интериора на вилата на Козимо Медичи – „Кастело“, заедно с друга невероятна творба на Ботичели – „Пролет“. Картината остава във вилата до началото на 19 век, преди да бъде преместена в галерията Уфици. За кратък период от 20-ти век картините са изложени в Galleria dell’Accademia във Флоренция. Както повечето от известните картини от Ренесанса, така и „Раждането на Венера“ е безценна творба, която не се продава. Многобройни копия и интерпретации на картината са изработени през годините и могат да бъдат открити в различни музеи и галерии по целия свят.

Световноизвестна галерия Уфици във Флоренция, Италия.
Сандро Ботичели, известен ренесансов италиански художник от ранния етап на тази епоха. Смята се, че художникът се ражда около 1445 г. във Флоренция. Той е обучаван от друг впечатляващ художник – Филипо Липи, от когото научава различни стилове, включително натрупвайки много знания и умения в сферата на Флорентинския стил на рисуване. Липи оказва значително влияние върху личния стил на Сандро, което вероятно лесно може да обясни големия му успех в изобразяването на богинята Венера. Повечето от творбите му са рисувани върху платна и традиционните дървени дъски.
Някои от най-забележителните му творби са „Раждането на Венера“ (1485), „Пролет“ (1478), „Поклонението на влъхвите“ (1476 г.). След 1495 г. Ботичели рязко забавя своята активност като художник и рисува все по-малко картини, вероятно след 1501 г. спира напълно да създава произведения на изкуството. Великият художник умира в тотална бедност през 1510 г..