Как хората през 1900 г са си представяли бъдещето и XXI в. (галерия)
Можете ли да си представите животa на Земята след 100 години? Дали след един век ежедневието ще прилича повече на нашето днес или науката, технологиите и роботизацията тотално ще са преобразували обществото и начинът, по който минават дните на бъдещите поколения ще бъде коренно различен от всички, което човечеството е виждало до момента. Е, ако в момента попадате “в клопката” на подобни интересни въпроси и чудения, то не сте сами. Не само, че в модерността милиони хора си задават всеки ден тези въпроси, но и през цялото си съществуване човечеството се е опитвал да надникне зад завесите на бъдещето, опитвайки се да го види, а ако имаш възможност и да го оформи.
Прези повече от век, през 1900 г. една забавна и умна маркетингова кампания на немската шоколадова марка Hildebrand’s решава да се опита да представи на своите клиенти креативни идеи за бъдещето през 2000-та година – компанията представя своите идеи и как те виждат бъдещото, рисувайки какъв ще бъде животът след един век. В началото на 20-ти век производителят на шоколад поръчва 12 пощенски картички, които предвиждат какъв ще бъде животът след сто години.
От януари 1900 г. компанията поставят по една пощенска картичка във всяка кутия шоколад с футуристична прогноза за това какво ще бъде бъдещето и как ще изглежда
Интересно е, че това не е единствената компания, която се замисля върху такава кампания, подобни илюстрации са поръчани и във Франция за Световния панаир в Париж. Тези футуристични илюстрации са издадени от 1899 до 1910 г., първо като карти за цигарени кутии, а по-късно и като пощенски картички. Най-малко 87 карти от различни френски художници са произведени с течение на времето.
Това, което сега виждаме на картичките ви изглежда съвсем глупаво или виждате идеи, които всъщност не са твърде далеч от истината?
Изненадващо е да се види, че в някои отношения художниците не са били особено далеч в прогнозите си, успявайки да предвидят изобретения като движещите се тротоари или стрийминг на живо, докато други се радват. Какви са другите прогнози, които са създали художниците като част от тази забавна маркетингова кампания?