Последователката на Йеронимус Бош, в чиито творби се влюбихме
Илюстраторът и концептуален художник Мария Тиурина, която е ситуирана в Лондон е работила като артист и създател на видеоигри през последните 6 години. С тъмните цветове, нюанси, атмосфера, сложни дизайни и образи провокиращи мисли, емоции и чувства, Мария Тиурина натрупа хиляди последователи в своя Instagram профил и броят на феновете продължава да расте, а стилът ѝ е повече от уникален. Представяме ви Мария Тиурина. Последователката на Йеронимус Бош, в чиито творби се влюбихме
Макар да е едва на 24 години, тя е опитен художник, който има какво да заяви за творческия си процес, вдъхновението и как създава и завършва един художествен проект.
Фантастичната акварелна рисунка на Мария Тиурина – Eden / “Рай”/ е най-голямата ѝ до момента творба , с размери приблизително 76.2 х 25.4 сантиметра
Сцената улавя жена, коленичила сред жителите на митологична гора, уловени в забързана сцена, която съдържа всичко – от анимирана купа до змиорка, проникваща през центъра на тялото й.
Картината е вдъхновена от хаоса на “Градината на земните наслаждения” на брабантски художник Йеронимус Бош. Мария Тиурина създава своя собствена версия на хедонистичната творба от XIV век.
Можете да видите повече от нейните илюстрации в Instagram и Facebook профила на художничката.
Изображенията ѝ представят изключително много детайли, които отнемат огромно количество време и усилия, за да бъдат създадени. Процесът на рисуване обикновено изисква изключително много внимание, старание и търпение, тъй като дори най-дребното движение на ръката в грешка посока може да наложи по-цялостно преработване на изначалната идея.
Йеронимус Бош е брабантски художник от 15 и 16 век. Повечето от картините му изобразяват греховете и моралните падения на хората. Бош използва образи на демони, полухора, полуживотни и машини, за да пробуди чувството на страх и обърканост и за да изобрази човешкия облик на злото. Картините му съдържат множество детайлни и подробни символни фигури, някои от които са заимствани от иконографията.
Бош никога не датира картините си и се подписва само на някои от тях. Днес са се запазили само 25 от тях. След смъртта му, испанският крал Филип II купува много от тях. Като резултат от това, днес „Градината на земните удоволствия“ се намира в музея Прадо в Мадрид.