Най-богатите и бедни квартали на Мексико, които съжителстват един до друг
В опит да привлече вниманието към нуждата от развитие и подкрепа на изолираните и борещите се с тежките условия квартали в крайните районите на Мексико, където живеят основно хора с ниски доходи, мексиканската банка Banamex стартира рекламна кампания, наречена Erase the Difference, в която банката наема фотограф Оскар Руиз. Той е помолен да фотографира яркото, фрапиращо и ясно видимо разделение между бедните и богатите, което съществува в Мексико Сити.
Може да се каже, че градът може да бъде разглеждан като пример за невъзможността обществото да разпределя относително справедливо трупащото се богатство. Фотографът Оскар Руиз, който също е и пилот на хеликоптер решава да организира две пътувания над града и фотографиите, с които се връща са несъмнено впечатлявaщи и показват колко драматична може да бъде разликата между начина на живот на хора, които живеят само на няколко метра един от друг.
Кампанията е изградена от четири фотографии, които показват луксозните апартаменти и вили, разположени в непосредствена близост до скромни, понякога почти изцяло разрушени къщи, принадлежащи към по-бедната част на квартала. От едната страна стоят бели и красиви жилищни сгради с перфектно наредени керемидени покриви и свежи зелени ливади в дворовете, а от другата – множество от тъжни, сиви и стари порутени сгради. В някои случаи само една висока, тънка стена отделя двата свята, в които макар и да живеят хора, които говорят един и същ език и са част от една и съща националност не споделят абсолютно нищо друго. Понякога имаме усещането, че снимките изглеждат сякаш са обработвани с фотошоп, сякаш две отделни фотографии са залепени една за друго, за да се създаде усещане за драматизъм, но за съжаление не е така. Всъщност, именно тук се намесва и слоганът на рекламната кампания, който гласи:
“Това изображение не е променяно. Време е да промените това.”
“Близо 46% от населението на Мексико живее в бедност, а страната има едно от най-високите нива на неравенство по отношение на доходите в света” – пише FastCoExist. В Мексико Сити най-бедната част от 20-те милиона души население на огромния град нямат канализация, а домовете им често биват наводнявани.
Въпреки че е предназначена да служи като реклама за програмата за развитие на бедните райони, която банката осигурява, кампанията се превърна в нещо повече – в брутална аларма за реалностите в мексиканското общество.