Ребрандиране в името на осведомеността за застрашени видове
Модната марка Lacoste е сред най-известните брандове за дрехи в света и безспорно една от причините марката да се превърне в световноизвестен феномен в света на модата е култовото и разпознаваемо лого на компанията. Едва ли има човек, който живее в голям град и не е виждал дреха с всеизвестното зелено крокодилче. В стремежа си да повиши осведомеността за застрашените видове, френската марка Lacoste временно замени емблематичното си лого-крокодил с десет различни животни, които представляват видове, които са изправени пред тъжната съдба да изчезнат завинаги, превръщайки се в спомен, който никога няма да видим отново.
Френската компания е основана преди повече от 80 години, през които е успяла да се наложи като един от лидерите на пазара на облекло, обувки, парфюмерия и кожени аксесоари. Зеленият крокодил на Лакост е сред най-известните лога не само в областта на модата, но и в целия корпоративен свят. А компаниите в него не пестят усилия и пари, за да създадат успешно и разпознаваемо от масите лого.
Без съмнение емблемата е един от най-важните елементи от визуалното портфолио на една компания
Кампанията е осъществена върху лимитирана серия от най-класическия продукт и модел, който Lacoste са създавали, а именно традиционното за марката бяла тениска с яка. Проектът е озаглавен “Save My Species” и отбелязва подписаното тригодишно партньорство между Lacoste и Международния съюз за опазване на природата (IUCN).
“В името на застрашените видове в света, които са изправени пред угрозата да изчезнат, крокодилът е готов да изостави своето лидерство и да отстъпи мястото си на други животни”, отбелязват от Lacoste. Компанията не е правила абсолютно никакви промени на своето лого – емблематичният зелен крокодил, от самото си основаване преди 85 години. Глобално разпознаваемото лого е създадено като почетен знак на основателя на марката Рене Лакост /René Lacoste/ и е наречено “Крокодилът”, вдъхновявайки се от начина, по който той е успявал да надделее над противниците си на тенис корта. Новите временни лога, които са част от лимитираната серия тениска са създадени и произведени, като е използван същия стил на оцветяване и бродиране, както при крокодила на Lacoste.
Всеки от 10-те уникални дизайна е произведен в ограничен брой
Той съответства на оставащия брой от популацията на всеки от изброените видове в дивата природа. Например, произведени са само 350 бели тениски, на които вместо класическия за марката крокодил се появява Суматранския Тигър. Този красив и елегантен хищник e основнo заплашен са бракониерството и обезлесяването на естествения му хабитат. Най-застрашеният, уязвим и почти обречен вид е калифорнийската морска свиня, който е толкова критично застрашен, че съдбата му изглежда предопределена. Към момента има регистрирани едва между 30 и 60 останали живи индивида.
Поради прекомерното ловуване и бракониерстване калифорнийската морска свиня е еин от най-застрашените видове бозайници. Други видове, включени в специалната кампания на френския гигант Lacoste са бирманската костенурка, северната невестулка маки, носорогът Ява, източния черен гибон, Какапо, кондорът Калифорния, саола и игуана Анегада.
Всяка специална лимитирана бяла тениска от серията “Save My Species” се продава на дребно на цена от 185 щатски долара и над 1775 продукта от проекта са вече продадени, като печалбите от всяка продажба се даряват напълно на опазването и развитието на Международния съюз за опазване на природата (IUCN). Ако все пак искате да допринесете за достойната и ценна кауза, но да не закупувате тениска от френската компания, все още можете да направите дарение, чрез уебсайта Save Our Species.
Несъмнено, благодарение на подобни кампании е невъзможно да се реши глобален и сериозен проблем като този с масовото измиране и изчезване на животински видове
Феномен, на който, без съмнение и за огромно съжаление, сме свидетели. Би било излишно изкривяване на истината, ако кажем, че тази негативна тенденция не е последствие от човешката дейност и непрестанно завземане на нови територии, които биват урбанизирани. Естествено, безконтролният лов и бракониерството също са основен проблем. Няма спор, че кампания като тази на Lacoste няма да реши проблемите на планетата, но е повод да се замислим за тях.