Къщите в Южна Индия, които вдъхновили Еторе Сотсас
Тируванамалай, в южния индийски щат Тамил Наду, е малък град с население от 144 000 души, които определено имат особен и специфичен вкус в архитектурата. Къщите тук са боядисани в странно несъответствие на ярки цветове с външни фасади, украсени с асиметрични форми. Когато френският фотограф Винсент Леру посещава Тируванамалай, той открива удивителна прилика в архитектурата на града със старо италианско художествено движение, наречено Мемфис, основано от италианския архитект Еторе Сотсас през 1980 г. в отговор на атмосферния минимализъм и функционализъм. Винсент започна да снима тези творения и „започна да търси систематично, като ги идентифицира като късчета злато на фона на объркването в индийските градове, техните предградия или дори сгради в провинцията“.
Тируванамалай е построен около храма Аннамалаияр, най-известната и впечатляваща забележителност в града и основен поклоннически център в Тамил Наду
Градът има дълга история, която датира от девети век, но къщите, които виждаме тук днес, са построени съвсем наскоро, като най-старите къщи са от 40-те години на миналия век. Тези къщи са преди всичко дело на конкретното семейство, което живее в тях. Те са отговорни за дизайна, формата и цветовете.
Известно е, че италианският архитект и скулптор Еторе Сотсас е правил много пътувания до Южна Индия през по-голямата част от 60-те и 70-те години на миналия век, а Винсент Леру смята, че Сотсас е черпил вдъхновение от дизайна на тези смели структури. Някои от писмените спомени на Сотсас изглежда потвърждават тази теория. През 1988 г. той пише в първия брой на Terrazzo, списанието, което основава: „Беше ясно, че на всяко място, което посетих, имаше хора, които отделяха голямо внимание на къщите. Редовно се вслушвах в тези индийски гласове.” В същия брой Еторе Сотсас публикува четири снимки на подобни къщи, датиращи от 1977 г.
Трябва да се има предвид, че въпреки че екстериорът на сградите в Тируванамалай е чиста и вълнуваща естетическа провокация, интериорът е традиционен и напълно функционален.