Кой бродира костюмите в „Игра на тронове”? (част 1)
Да облечеш четири кралски двора и седем царства не е лесна работа
Мичъл Карагър (Michele Carragher) работи в Лондон като изявен и заслужил уважението на художници, моделиери и сценаристи, майстор на ръчната бродерия и умел илюстратор, който участва в изработката на костюми за филмови и телевизионни продукции вече над 19 години. Завършва специалността „Моден дизайн“ в Лондонския кралски колеж по мода, където курсът включва основи на проектирането, приготвяне на кройки и шаблони, дизайн на облекло, бродерия, дантела и илюстрация. В същото време преминава тригодишен вечерен курс по изработване на салфетки на Cordwainers College, където придобива специфични умения за изработка на кожени изделия.
След като завършва основния курс на колежа, Мичъл работи в областта на консервацията на тъкани, ремонтира и възстановява исторически текстил за частни колекционери и музеи, специализирани в ръчна бродерия. След това се насочва към кариера за проектиране на костюми за кино и телевизия, като първоначално работи като костюмер във филмите „Нашият взаимен приятел“ на BBC, „Дейвид Копърфилд“ и „Мансфийлд парк“ на ITV. Скоро след това започва да се занимава с декорация и разкрасяването на костюми, като използва придобитите умения и навици в ръчната бродерия и повърхностната декорация, вдъхновена от многобройните видове исторически текстил, с които се бе изследвала като консерватор на тъкани.
Първият избродиран от нея сценичен костюм, отбелязан от HBO за 2005 г. е този на Еми Кетърий, получил награда за постановката на „Елизабет І“
Най-новата ѝ работа е наградата на HBO за 2012-14 г. и 2016-17 г. в „Игра на тронове“, като тя участва в изработката на бродериите на костюмите през тези филмови сезони.
Като майстор на бродерията за дамски и мъжки костюми, Mичъл се специализира в ръчна бродерия и украсяване на повърхности. Тя използва традиционни техники за ръчно бродиране, пошиване, нанизи и повърхностна декорация. Работи директно върху завършената дреха или започва с мотиви и текстури върху копринен платове, най-често крепсатен или органза, които се нанасят върху костюма и след това се обработват още веднъж върху облечената от актьора дреха. Mичъл намира, че ръчната бродерия е с по-голяма гъвкавост и разнообразие в сравнение с тази на машинната бродерия, тъй като има по-големи възможности за избор на нишки и цветове, които да се използват. Възможно е също така да се работи по-лесно върху дрехите, които вече са ушити за съответния актьор или актриса.
Mичъл е изключително креативна при изработката на костюми с ръчна бродерия, която им придава оригинален външен вид, както и работи в тясно сътрудничество със създателите на костюми – художници и моделиери, за да добият дрехите искания от режисьора вид.
Мичъл Карагър е родена в Мейдстоун Кент, но ранните си детски години прекарава на остров Уайт, където нейното семейство се е премества, когато тя е на шестгодишна възраст
Остров Уайт се смята за бижу на британска красота в миниатюра със своите разнообразни пейзажи – от постоянно изменяща се гледка във вътрешността до разнообразна брегова линия.
Още като дете у нея се заражда любов към природата, която изключително силно я вдъхновява в нейната творческа работа. Тази любов се изразява не толкова в захлас към мащабните панорамни гледки. Привлича я по-скоро огромното разнообразие от микроскопичните детайли на природата: насекомите, птиците, прозрачните иризиращи цветове на крилете на водни кончета, килимите от треви и храсти, нежните цветове на алените макове, оцветяващи царевичните ниви и кадифената структура на влажните горски мъхове.
Освен на природните красоти, авторката обръща голямо внимание и на декоративните форми, създадени от човека. Още в ранното си детство нейното въображение е пленено от каменната украса (резбовани капители, дами, рицари, гаргиоли), която тя вижда по фасадата на енорийската църква „Вси Светии“, разположена само ня няколкостотин метра от дома, в който живее. Тази църква, спечелила си прозвището „катедралата на острова“ е построена по проект на архитекта Джорж Гилбърт Скот през 70-те години на ХІХ век. Той е един от най-трудолюбивите архитекти и дизайнери на своето време.
По негови чертежи са изградени също така хотел „Мидланд Гранд“ и популярният „Алберт мемориал“, разположен в лондонския Хайд парк
Тези творчески образци подтикват младата изследователка да започне своите индивидуални творчески пътувания из Обединеното кралство и континентална Европа, за да се запознае с нейната архитектура, която ѝ въздейства по същия начин, както това прави църквата „Вси Светии“, когато тя е била дете. По време на тези учебно-изследователски пътувания Мичъл отделя време да се запознае основно с колекцията на различни музеи като например тази на Музея на костюмите Palazzo Mocenigo във Венеция. Това ѝ помага да изучи тънкостите, които имат костюмите през различните исторически периоди, а също така и с най-често използваните видове бродерия върху мъжкото и дамско облекло през съответната епоха.