Кой бродира костюмите в „Игра на тронове”? (част 1)
Да облечеш четири кралски двора и седем царства не е лесна работа

Златовезана декоративна бродерия върху бяла коприна в сценичния костюм на Натали Дормър в ролята на Марджъри
Мичъл Карагър (Michele Carragher) работи в Лондон като изявен и заслужил уважението на художници, моделиери и сценаристи, майстор на ръчната бродерия и умел илюстратор, който участва в изработката на костюми за филмови и телевизионни продукции вече над 19 години. Завършва специалността „Моден дизайн“ в Лондонския кралски колеж по мода, където курсът включва основи на проектирането, приготвяне на кройки и шаблони, дизайн на облекло, бродерия, дантела и илюстрация. В същото време преминава тригодишен вечерен курс по изработване на салфетки на Cordwainers College, където придобива специфични умения за изработка на кожени изделия.

Прословутата кожена „жилетка“ на Тирион Ланистър, украсена с рязана бродерия и декоративни месингови копчета-кукички
След като завършва основния курс на колежа, Мичъл работи в областта на консервацията на тъкани, ремонтира и възстановява исторически текстил за частни колекционери и музеи, специализирани в ръчна бродерия. След това се насочва към кариера за проектиране на костюми за кино и телевизия, като първоначално работи като костюмер във филмите „Нашият взаимен приятел“ на BBC, „Дейвид Копърфилд“ и „Мансфийлд парк“ на ITV. Скоро след това започва да се занимава с декорация и разкрасяването на костюми, като използва придобитите умения и навици в ръчната бродерия и повърхностната декорация, вдъхновена от многобройните видове исторически текстил, с които се бе изследвала като консерватор на тъкани.

Ризница, украсена с платки от кадифе и бродерия с метални капси
Първият избродиран от нея сценичен костюм, отбелязан от HBO за 2005 г. е този на Еми Кетърий, получил награда за постановката на „Елизабет І“
Най-новата ѝ работа е наградата на HBO за 2012-14 г. и 2016-17 г. в „Игра на тронове“, като тя участва в изработката на бродериите на костюмите през тези филмови сезони.
Като майстор на бродерията за дамски и мъжки костюми, Mичъл се специализира в ръчна бродерия и украсяване на повърхности. Тя използва традиционни техники за ръчно бродиране, пошиване, нанизи и повърхностна декорация. Работи директно върху завършената дреха или започва с мотиви и текстури върху копринен платове, най-често крепсатен или органза, които се нанасят върху костюма и след това се обработват още веднъж върху облечената от актьора дреха. Mичъл намира, че ръчната бродерия е с по-голяма гъвкавост и разнообразие в сравнение с тази на машинната бродерия, тъй като има по-големи възможности за избор на нишки и цветове, които да се използват. Възможно е също така да се работи по-лесно върху дрехите, които вече са ушити за съответния актьор или актриса.

Седналата на стола е Michele Carragher, която е в шивашкото ателие, заедно с дизайнерката на сценичните костюми Michele Clаpton
Mичъл е изключително креативна при изработката на костюми с ръчна бродерия, която им придава оригинален външен вид, както и работи в тясно сътрудничество със създателите на костюми – художници и моделиери, за да добият дрехите искания от режисьора вид.
Мичъл Карагър е родена в Мейдстоун Кент, но ранните си детски години прекарава на остров Уайт, където нейното семейство се е премества, когато тя е на шестгодишна възраст
Остров Уайт се смята за бижу на британска красота в миниатюра със своите разнообразни пейзажи – от постоянно изменяща се гледка във вътрешността до разнообразна брегова линия.

Дизайнерката на сценичните костюми в „Игра на тронове“ Мичъл Клептън
Още като дете у нея се заражда любов към природата, която изключително силно я вдъхновява в нейната творческа работа. Тази любов се изразява не толкова в захлас към мащабните панорамни гледки. Привлича я по-скоро огромното разнообразие от микроскопичните детайли на природата: насекомите, птиците, прозрачните иризиращи цветове на крилете на водни кончета, килимите от треви и храсти, нежните цветове на алените макове, оцветяващи царевичните ниви и кадифената структура на влажните горски мъхове.
Освен на природните красоти, авторката обръща голямо внимание и на декоративните форми, създадени от човека. Още в ранното си детство нейното въображение е пленено от каменната украса (резбовани капители, дами, рицари, гаргиоли), която тя вижда по фасадата на енорийската църква „Вси Светии“, разположена само ня няколкостотин метра от дома, в който живее. Тази църква, спечелила си прозвището „катедралата на острова“ е построена по проект на архитекта Джорж Гилбърт Скот през 70-те години на ХІХ век. Той е един от най-трудолюбивите архитекти и дизайнери на своето време.

Костюмът на Аря Старк е украсен с апликация на бродирани ленти
По негови чертежи са изградени също така хотел „Мидланд Гранд“ и популярният „Алберт мемориал“, разположен в лондонския Хайд парк

Лъвът е символът на дома Ланистър, бродерия с цветни конци
Тези творчески образци подтикват младата изследователка да започне своите индивидуални творчески пътувания из Обединеното кралство и континентална Европа, за да се запознае с нейната архитектура, която ѝ въздейства по същия начин, както това прави църквата „Вси Светии“, когато тя е била дете. По време на тези учебно-изследователски пътувания Мичъл отделя време да се запознае основно с колекцията на различни музеи като например тази на Музея на костюмите Palazzo Mocenigo във Венеция. Това ѝ помага да изучи тънкостите, които имат костюмите през различните исторически периоди, а също така и с най-често използваните видове бродерия върху мъжкото и дамско облекло през съответната епоха.