Изумителните “живи картини” на Крейг Трейси
Крейг Трейси е американски художник, който се е специализирал в рисуването на хиперреалистични картини върху голите тела на своите модели. Всяко произведение на изкуството отнема на Крейг дни на планиране и подготовка, докато действителното прилагане на боята може да отнеме цял ден. Той прекарва до девет (изключително болезнени) часа, нанасяйки водни бои на телата на своите доброволци, преди да ги заснеме в уникални поза, при която всички тези усилия придобиват цялостен смисъл. Всяко едно от тези изключителни произведения на изкуството е същински подвиг и за моделите, които трябва да поддържат конкретната поза в продължение на часове. В някои от неговите картини се използват се използват само телата на доброволците, докато на при други произведения Крейг Трейси обединява моделите си в смислова структура с фона зад тях, за да придаде дълбочина на картината.
Неговите творения са толкова сложни, че е почти невъзможно в дадени моменти да се направи разграничение между картината и телата на моделите. Нужно е да се вгледаме много, много внимателно, за да разберем къде започват почти невидимите тела в тези фотографии и къде свършат, докосвайки се с ръба на картината.
Роден и израснал в Ню Орлиънс, САЩ, Крейг Трейси винаги е бил художник
Фотоалбумът на семейството му е пълен с фотографии, показващи моменти, в които членовете на семейството му спазват дългата местна традиция да изрисуват лицата си, за да участват в Марди Грес – един от най-големите карнавали, свързани с костюми в света. Първите години на Крейг като художник бяха изпълнени с рисунки, свързани с идеализираната любов и красота, но той никога не успял да изгради постоянна и стабилна връзка с конвенционалното съвременно изкуство. Той не спирал да търси начин на изразяване, който не само да му носи удоволствие, но и да разшири творческа перспектива, през която вижда света. Постепенно той открива магията на бодипейтинга и рисуването върху предмети. Това му позволявало да рисува върху безкраен брой повърхности, но огромната му страст остава рисуването върху човешкото лице и и тяло. Бодипейтингът се превръща в техника, която ще доминира неговия творчески свят в следващите 20 години.