Изключителните дъждовни фотографии на Париж от Кристоф Жакро
Кристоф Жакро живее и работи в Париж. Започва фотографската си кариера с проекта Paris sous la pluie (Париж под дъжда), за който впоследствие създава и книга, появила се на пазара във Франция през октомври 2008 г. Идеята на Кристоф Жакро пожънва огромен успех и вдъхновен и мотивиран от него, фотографът създава още две подобни фотографски колекции – “Хонконг под дъжда” и “Ню Йорк под дъжда”. Освен че е фотограф, Кристоф Жакро е работил и в сферата на киното, режисирайки филма Prison à Domicile, издаден през 1999 година.
“Според мен за фотографиятa съществуват само пътя. Ние избираме по кой да тръгнем, заснемайки света: от една страна, опитвайки се да заснемем ужаса около нас, а от друга да се опитаме да покажем красотата, нежността и магията на света” – отбелязва френският фотограф Кристоф Джаро
“Аз избрах второто. По-конкретно – харесвам начина, по който дъждът, снегът и “лошото време” събуждат романтични чувства у мен, карайки ме да мечтая и да се отдам на фантазирането.
Смятам, че тези елементи имат огромен и невероятен потенциал в сферата на фотографията, който е недостатъчно използван в безкрайната визуална вселена на това изкуство. Тези фотографии са заредени със силна емоционална сила и богатство от множество разнообразни светлини и цветови нюанси. Тази вселена избягва повечето от нас, тъй като сме твърде заети да се крием от нея и да се покриваме на сухо. Човекът в подобно време се превръща в призрачен силует, който скита и се подчинява на опасностите, идващи от дъжда или снега. Моят подход е съзнателно живописен и емоционално наситен.”
Кристоф Жакро се посвещава на фотографията през 2006 г., след като завърших обучението си като фотожурналист
Първото предложение за работа, което получил било кратко и на пръв поглед ясно: Да се направят снимки на слънчеви дни в Париж. Той споделя, че може да е единствено благодарен на ужасяващото време през пролетта на онази година, тъй като именно лошото време му дава идеята да заснеме Париж в дъжда -поредица от снимки, които, противно на традиционните туристически изображения на Града на светлината, улавят атмосферата при неблагоприятни метеорологични условия и при много, много дъжд.
Жакро винаги е смятал себе си за “поет на предизвикателството” и чрез този конкретен опит и проект твърди, че е изградил много специфична връзка с “лошото” време. Една романтична връзка, която го мотивира да създава един поетичен визуален свят, базиран на промените в метеорологичните условия и на магията, която дъждът събужда, когато се излива над Града на любовта.