“Градината на Бога”, създадена от Криангкрай Конгканун
От древността човешките същества са създавали своите социални модели, опитвайки се да оцелеят. Това е наложило инстинктът на нашите предци непрестанно да се развива, осъзнавайки, че смъртта е основният задвижващ мотор на човешките същества във всички епохи до наши дни. Това осъзнаване на смъртта означава, че човечеството е трябвало да преодолее страха и древните религии и ритуали са били създадени, за да отразят вярванията на хората в отвъдния живот.
Интересно е, че в сферата на изкуството представите в Източния и в Западния свят са подобни и отразяват представите на хората за отвъдния живот, използвайки въображението на художниците и творците като цяло. Те имат подобни идеи за разделянето на земята на мъртвите на няколко нива/кръга.
Различните нива и условията в тях са проявления на действията на мъртвите, когато те са били живи
И до днес вижданията на голяма част от културите за задгробния живот се базират основно върху идеята за духовете на починалите хора, които са “там някъде”.
Изложбата “Градина на Бога” от художника Криангкрай Конгканун представя въображаемата идея на автора за градината, намираща се в тайна земя, която е център на Боговете, на които хората се покланят като символ на просперитет, стабилност, щастие и успех в живота. Митове и легенди за такива богове съществуват хилядолетия и са се превърнали в стабилни религиозни убеждения. Художникът използва тези митове като компоненти за изследване на безбройните нужди на човека, които създават алчност и желание у него. Желание, което рядко може да бъде напълно задоволено и цял живот стимулира хората да вървят напред.
Изображенията на богове представляват символи на определени нужди в човешките умове. Такива основно благоприятни символи формират религиозни убеждения у класическите общества и са били почитани от поколения в продължение на столетия, а в някои случаи и хилядолетия.
Изложбата “Градина на Бога” е проекция на въображението на художника за Великата градина в загадъчна земя, където се събират всички човешки Богове, които символизират благополучие или доброта. Тази градина обаче крие жаждата и желанията на човешките същества, както и образи от Ада, които са символ на тъмните ъгълчета в човешките души. Темата е представена чрез ясни деформирани форми, както могат да бъдат открити в произведенията на художника, който изследва тъмната страна в умовете на всички човешки същества.